Byggesak
eByggesøk
Norges eneste digitale byggesøknadsløsning for privatpersoner
Ved at innbyggere tar i bruk digitale selvbetjeningsløsninger, sparer både kommune og innbyggere tid, ressurser og penger. Det blir kortere behandlingstid og mindre feilretting i søknaden for kommunens saksbehandlere.
Veilederen er helt gratis og krever ingen innlogging - prøv gjerne selv!
Gratis webinar:
Hvordan veileder
eByggesøk privatpersoner?
Hva handler webinaret om?
eByggesøk: Norges eneste veileder og digitale byggesøknadsløsning for privatpersoner. Men hvordan fungerer den, egentlig?
Hvem passer webinaret for?
For deg som jobber med veiledning eller saksbehandling av byggesaker.
Hvordan ser digital byggesøknad ut for innbyggerne i din kommune?
Å bruke veilederen i eByggesøk er helt gratis og krever ingen innlogging. Her kan alle som ønsker teste veileder uten forpliktelser.
eByggesøk ligger åpen i hele Norge, og det kan være nyttig for deg som saksbehandler å se hvordan løsningen oppleves for innbyggerne i din kommune.
Sett opp noen scenarioer du kan teste, og prøv deg frem.
Nå ut til innbyggerne i deres kommune
For å kommunisere eByggesøk godt til innbygger, har vi satt sammen en kommunikasjonspakke med teksteksempler og illustrasjoner som fritt kan brukes.
Disse elementene kan tilpasses av kommunen for å passe inn i deres kommunikasjonskanaler.
Meld deg på
vårt nyhetsbrev!
Bruk ressursene der behovet er størst
Hva er verdien for kommunen?
Via Altinn, KS FIKS-Meldingsformidler og Fellestjenester bygg kan byggesakbehandlere være trygge på at søknaden de mottar fra eByggesøk er komplett i henhold til de nasjonale sjekklistene.
I tillegg til søknadsfunksjon har også eByggesøk en veileder som guider tiltakshaver gjennom søknadsprosessen. Saksbehandlerne i kommunen trenger derfor ikke bruke verdifull tid på spørsmål tiltakshaver selv finner svar på i løsningen.
Innbyggerne blir selvhjulpne
Veileder og søknadsløsning
eByggesøk er mer enn en søknadsløsning - det er også en veileder som hjelper innbyggeren å navigere gjennom en jungel av skjemaer, dokumentasjon, nabovarsel, lovbestemmelser og begreper.
Innbyggeren har hele tiden oversikt over søknaden, og når den er komplett kan den sendes inn til kommunen.