Smartere samhandling mellom kommune og innbyggere


 

På årets KOMTEK- dager ble MinEiendom Innsyn introdusert – en løsning som Norkart har jobbet tett sammen med Stavanger kommune for å utvikle. Kommunen har nå fått en løsning som gjør at de sparer tid, har bedre samhandling internt og selvbetjente innbyggere døgnet rundt.

I MinEiendom Innsyn kan alle kommunens ansatte som har behov for informasjon om eiendommer, samarbeide og kommunisere gjennom en felles plattform.

De 200 år gamle husene på Helleren i Jøssingfjorden er godt plassert under fjellet. Husene står beskyttet for regn og har ikke taktekke. Sannsynligvis har det vært fast bosetning her fra 1500-tallet, men i dag er det kun to små ubebodde eiendommer igjen.

I MinEiendom Innsyn samles all data på et sted, på samme måte som MinEiendom gjør for innbyggerne i kommunen, og ser informasjon om vann og avløp, renovasjon, feiing og offentlig data om eiendommen.

Les mer om MinEiendom Innsyn her.

Trygg informasjonsdeling

For å få tilgang til relevant informasjon om egen eiendom, må innbyggeren logge seg inn med Bank-ID gjennom portalen Min Eiendom. Det sikrer informasjonsflyten og at du kan jobbe tryggere med eiendomsinformasjon internt i kommunen, og i dialog med kommunens innbyggere.

Gamle Stavanger, et historisk område i bysentrum av Stavanger.

I Stavanger kommune brukte de ansatte før mye tid med å sette telefoner fra innbyggerne frem og tilbake mellom de ulike avdelingene. Med MinEiendom Innsyn sparer kommunen mye tid ved å slippe å besvare telefoner og e-post knyttet til innbyggerens eiendom.

– Vi måtte vi gjøre noe med dette. Vi var helt sikre på at for å få dette vellykket, måtte vi ha god service helst døgnet rundt, sier Jan Inge Torgersen i Stavanger kommune.

MinEiendom er tilgjengelig hele døgnet på alle digitale plattformer, og enkelt å iverksette i kommunens systemer.

Via MinEiendom kan all relevant data gjøres tilgjengelig og deles mellom kommuner og IKS – og kommunen.

– Dette er starten på noe veldig spennende for å kunne tilby bedre innbyggerservice og en selvbetjening 24/7, sier Jan Inge Torgersen til de 400 tilhørerne på KOMTEK-dagene i Kristiansand.

Les artikkelen fra Stavanger kommune, og om hvilke grep kommunen måtte ta for at de ansatte kunne jobbe mer effektivt, og gjøre innbyggerne mer selvbetjente.

Les mer om MinEiendom her.

 

 

Vil du høre mer om hvordan du ka spare tid, og gjøre innbyggerne mer selvbetjente med MinEiendom Innsyn? Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!