Utvikler eByggesøksløsninger i samarbeid med kundens behov
Ferdighusleverandøren ABChus sender årlig inn over 200 eByggesøknader for sine kunder, og hadde behov for automatiserte løsninger for å spare tid og bli mer effektive.
– Norkart eByggesøk hjelper oss som ansvarlig søker med gode verktøy som gjør at vi sparer mye tid i vår arbeidshverdag, sier byggesaksrådgiver Trond Berg i ABChus. For å effektivisere arbeidet hadde Berg og hans tre kollegaer behov for et godt verktøy for digital innsending av byggesøknader, og valget falt på Norkart sin eByggesøk løsning for søkere med ansvarsrett.
-Jeg kjente Norkart litt fra før, i tillegg synes vi at teamet som var rigget for produktutvikling hos eByggesøk var veldig tilpasningsdyktige og lyttende til våre behov. Vi har fått muligheten til å være en pilotkunde, og en del av avtalen er at vi kommer med tilbakemeldinger og innspill til løsningene, for eksempel til gjennomføringsplanen, og vi er også med på brukertester. Jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert, men det er gøy å være med å teste nye funksjoner, sier Berg.
Ved å være med på brukertester får kunden muligheten til å få tilpassede løsninger som passer våre behov fortsetter han.
Brukervennlig verktøy
For oss i Norkart er kundenes innspill, forslag og tilbakemeldinger viktige. Et tett samarbeid med kundene gjør at vi kan videreutvikle og tilpasse produktene etter kundenes behov.
-Det er viktig for oss å lytte til kundene, og oppfordrer kundene våre til å kontakte oss med tilbakemeldinger og ønsker slik at vi kan utvikle løsningen i takt med behovet i markedet, forteller Linn-Ida Ellingsen, fagansvarlig byggesak i Norkart. Redesign av gjennomføringsplanen til eByggesøk er et eksempel på et godt samarbeid med kundene.
Les mer om Norkart eByggesøk her.
-Takket være gode innspill og tilbakemeldinger fra kundene har våre utviklere et godt grunnlag når de skal jobbe med det nye designet av gjennomføringsplanen, avslutter hun.
Les mer om ABChus her 🏠 Ferdighus av høy kvalitet til en rimelig pris – ABChus
Utover det å være pilotkunde hos Norkart og delta på brukerester er Berg stadig vekk i kontakt med Norkart sitt utviklerteam dersom det skjer en uventet feil eller noe teknisk på løsningen som ikke fungerer. Kommunikasjonen skjer oftest via eByggesøk chat eller e-post til kundestotte@ebyggesok.no.
-Det som er fint er at vi blir tatt hånd om umiddelbart, og får tilbakemeldinger om at det er opprettet en sak, og at henvendelsen er i en prosess. Vi får også beskjed om når saken er lukket, og det er også veldig bra. Hvis vi kommer med innspill som har mer karakter som forbedringer vi synes hadde vært kjekt å ha og ikke en direkte feil, blir det også notert og vurdert som en videreutvikling av tjenesten. Det som er fint er at selv i chatten går den til eByggesøk sine nøkkelpersoner og utviklere, og vi får en direkte dialog med dem. Vi har tillit til at saken blir tatt tak i. Utviklerteamet hos Norkart er raske til å respondere, og vi trenger ikke vente eller purre på svar. Vi føler oss sett og hørt, og det er kjempebra! Vi er veldig fornøyde med samarbeidet, sier Berg.
Les mer om Norkart eByggesøk på vår hjemmeside Norkart eByggesøk (ebyggesok.no)
Du finner søknadsløsningen og mer informasjon her::